Blog-arkiv

onsdag den 27. september 2017


Blog indlæg 2: Blog indlæg omkring opstart på MIL og refleksioner over dialog og debatterne i forummerne

Det har godt nok været en måned med fuld fart fra starten af. Min bekymring gik i starten på, om jeg kunne nå at skrive både egne indlæg, være opponent og kommentator på andres indlæg, men det er egentlig kommet meget naturligt, når man først var i gang og læste indlæggene. Jeg kan se, at mange af de indlæg der er lagt op har handlet om de samme tanker jeg selv havde, da jeg underviste i folkeskolen. Det lige fra egen faglighed som lærer til hvordan vi få de den svageste gruppe elever inddraget i fællesskabet.

Men det er for mig utroligt berigende, at læse disse indlæg, og se de tanker andre gør sig, da det er med til at give mig stof til eftertanke og medvirkende til, at sætte nogle refleksioner i gang hos mig omkring, hvordan jeg ser fremtidens folkeskole. Mens jeg skriver denne blog, så sidder jeg faktisk og ser Finn Togo´s slides igennem fra vores seminar, og han skriver bl.a. i forbindelse med digital læring i Danmark, at udvikling skaber nye udfordringer, og er det ikke netop det der er kernen i diskussionen, at vi står ved en korsvej, hvor vi skal vælge hvilken vej vi ønsker at gå med hensyn til digital læring i folkeskolen. Det er i hvert fald den diskussion jeg ser afspejlet i en del af de indlæg der kommet.

Det har også været dejligt, at få genopfrisket læringsteorien fra dengang på lærerseminariet, og dette koblet sammen med de nyeste teorier indenfor feltet har bibragt ny viden hos mig, og medført refleksioner omkring min undervisning i forbindelse med mit daglige arbejde(beskrevet i min første blog J).

Selvom det holder hårdt, at have fuldtidsarbejde og være studerende, så må jeg indrømme at jeg nyder det. Det er dejligt at være i gang igen, og blive inspireret af og udfordret af sine medstuderende. Den ping pong, der udspiller sig i nogle af debatterne synes jeg virkelig er med til, at løfte debatten/niveauet, og skaber grobund for nogle Meta refleksioner.

Det er noget af det jeg har fået meget ud af, og som jeg vil tage med mig videre i denne uddannelse.

 

 

 

 

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar